Cup & Melodifestival :)

Idag spelade vi vår egen årliga cup, Ica Diamanten Cup, i robban. Som tidigare år, vann vi såklart! Hur kul som helst!
Fastän vi inte hann med att planera vår traditionella uppladdningskväll med poker och fruktsallad i fredags. Istället fick man ladda upp med att laga mat till 100 pers. typ.

Reslutat av matcherna:

Åkullsjön-Burträsk  6-1
Åkullsjön-Rönnskär 7-0

Semi: Åkullsjön-Nysätra 5-1  (jag stod dessutom i mål denna match pga. målvaktskris, haha!)
Final: Åkullsjön-Burträsk 5-1

Ganska roliga matcher med mycket mål...är grymt skoj att spela med stora mål på en liten plan. Fick själv göra 5 mål idag vilket var skoj! behövdes för självförtroendet! :-)

MELODIFESTIVALEN DÅ?????

ja, vad säger man.... Glad blev man i alla fall av Upp och Hoppa låten, och hennes enorma glädje och lycka av att gå vidare spred sig som en rysning i kroppen....förstår inte varför man blir så rörd över andras lycka. Men en sak är säker...hennes låt har satt spår i huvudet! Kiengbudskap till dagens ungdomar och även alla andra människor som är nere och negativa till tillvaron.

Upp och hoppa, ligg inte och dra dig!
Du och jag måste fånga dagen!
Du och jag måste leva nu!

Jag har bestämt mig för att försöka inte bry mig om alla dåliga bidrag som tagit sig till delfinal och som tar sig ytterligare ett steg närmare riktiga finalen och de som tar sig till finalen! Spelar ändå ingen roll, kan ju inte göra något i min position och sen skulle jag knappast vara bättre själv. Bättre låta svenska folket (utan min röst) bestämma vad som sker i fortsättningen.

Nu blir det slappa i soffan och ladda inför att jobba hela dagen i morgon! Ser verkligen framemot nästa helg då man kanske kan få sig en sovmorgon någon dag....my body neeeeeedddd!!!  Nästa helg är det även dop för min lilla brorsson :-) blir trevligt....

Sov gott världen! Kom ihåg! Upp och hoppa i morgon! Ligg inte och dra er....hehe!

/E

¤ Du och jag måste fånga dagen.....du och jag måste leva nu....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0