SM-BRONS! :)

I helgen åkte vi äntligen iväg på Sm-finalspelet. Med knappa förväntningar och med inställningen att vi hade inget att förlora, bara att köra på, så stod vi inför första matchen mot Falköping. Ett lag som åkte ur allsvenskan för att i år spela i div. I. Efter bara ett par minuter ledde Falköping med 2-0, som senare blev 3-4-5...osv. för att slutas 9-0. :( Inget gick till våran fördel denna match utan allt studsade Falköpings väg. Dock var dom det bättre laget, men siffrorna kändes inte speciellt rättvisa. Vi hade väl ungefär 6-7 målchanser också, men inget boll nätade. Så det blev ingen final för våran del, men en match mot Kumla i kampen om bronsmedaljen skulle det bli innan vi packade ihop väskorna. Matchen började bra, vi tog ledningen med 2-0, men tappade dock mot slutet...slarv av oss kan man säga. Så Kumla tog faktisk ledningen med 2-3 då tio minuter återstår av matchen, men 7 minuter innan slutsignalen kvitterar vi till 3-3. Resultatet stod sig till slutsignalen skar i våra öron och det blev dags för straffar, nervöst värre! Tankarna började gå....tänk om vi åker ut på straffar! usch, så trist! Men med grymma straffskyttar som vi har och den grymmaste målvakten på straffläggning, så tog vi emot bronsmedaljen tillslut! VILKEN LYCKA!!!!

Finalerna var grymt roliga att se på. Skövde herrar dominerade och bjöd på riktigt underhållande fotboll...snacka om att motståndarna många gånger var på läktaren och köpte korv. Haha! riktigt många snygga spelmål. Matchen slutade 11-1 till Skövde...siffrorna säger ganska mycket, kunde till och med ha stått 20-1, med tanke på alla lägen de hade. Dock dominerade det förlorande laget (Dalkurd) läktaren! 200 kurder var på plats som supporter för att stötta sitt lag med hejarramsor och trummor. Var rätt så het stämmning under matchen, tränaren utvisad till sina kollegor på läktarn och en trummpinne kastad på domarn. Så kan det gå!

Dam-finalen spelades mellan Falköping och Gauthiod. Båda division I lag den här säsongen. Båda lagen började heta, men det var Gauthoid som skulle oväntat komma att ta ledningen. Falköping fick rätt snabbt in ett kvitteringsmål, men man märkte tydligt att Gauthiod inte var ett lag som gav upp i första taget. Falköping skulle inte få en lätt match. Falköping ledde dock med 5-3 då det återstår 1 min av matchen. Lugnt tänkte jag, segern är klar, och så tänkte nog även Falköping, men inte Gauthiod. Inom loppet av 1 min hinner Gauthiod göra 2 mål och matchen slutar 5-5. Gauthiod vinner sedan straffläggningen med en grym landslagsmålvakt. Helt sanslöst! Jag kan dock tycka att Falköping helt klart var det bästa laget denna helg, men allt kan tyvärr hända i Futsal om man slappnar av en liten stund. Falköping har varit i SM-final många år, men alltid förlorat i finalen mot Örebro. I år slog de dock ut Örebro i regionsgruppspelet och tänkte nog att guldmidaljen nu var i deras händer. SNOPET VÄRRE!

Helgen var helt klart kanontrevlig! Jättebra hotell med kanongod frukost, sköna sängar och underbar mat! På vägen hem hade jag dock lite otur. På Göteborgs flygplats höll vi inte på hitta några toaletter pga. ombyggnationer, men som tur var gjorde vi det. När jag skulle gå tillbaka till dit vi satt och väntade på incheckningen stoppades jag av ett gäng bygggubbar som tog tag i min arm och frågade om jag var upptagen. VA?! tänkte jag...tydligen försökte de hitta en tjej till deras kollega som var singel...men nej tack sa jag! bor 120 mil härifrån och tyvärr har jag min favvokille hemma. (killen var dessutom inget att hänga i julgranen) hehe... Detta var dock inte det värsta. När vi checkat in bagaget och går mot tullen kommer jag på att jag inte packade om handbagaget med fotbollsgrejerna innan jag checkade in bagen. Hade schampo, balsam, tvål, deo och hudlotion i väskan sen duschningen efter sista matchen. Opps! endast 1 dl får medtas på flyget i handbagaget. KUL! en ny lotion som jag köpte på taxfree på arlanda :( Ärlig som jag var tog jag fram den och tog fram mitt snälla söta rara smile, men icket! på andra sidan stod en surkärring...Tyvärr måste du slänga den! Allt fick jag slänga! kunde ju inte gå tillbaka till incheckningen, bagen hade ju redan åkt iväg på ett rullband :( Men, men....livet går ju vidare! snacka om i-landsproblem. Tänk alla människor som inte har råd med ens mat. (köpte en ny lotion - likadan - idag på ica ;-)

Nä, nu ska jag planera för min sångsamling med småbarnen i morgon. Måste ju träna på min sång...i morgon blir det inspelning med videokamera för att sedan analysera och reflektera över mitt förhållningssätt gentemot barnen. Spännande och lite nervöst! vill ju att allt ska bli perfekt! dock lärorikt tror jag....

Ha en underbar kväll nära och kära. Besök vår hemsida om ni vill läsa mer om Sm-finalspelet.
www.lagsidan.se/ifkdam



¤ Längtar efter dig...

Kommentarer
Postat av: Anonym

finast

2008-02-21 @ 22:11:38
Postat av: Anonym

bäst och duktigast och omg

2008-02-22 @ 08:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0