Stockholmshelg!

Helgen började med lite shopping på stan under fredag förmiddag. Gjorde jättefynd på Hemtex som efter en försäljningssvacka tvingas rea ut stora delar av sortimentet. De hade 50% på allt i hela butiken! Snacka om att man ville storhandla. Inhandlade i alla fall saker jag verkligen behövde. Bland annat ett överkast, 3 prydnadskuddar och en fin filt som allt passade klockrent ihop! Mycket nöjd och mycket snyggt blev det i mitt sovrum =) Allt detta för endast 750 kr =) snacka om klipp! bara överkastet kostade ju 799 kr.


Klockan halv tre åkte vi till flyghotellet (hotell botnia) och checkade in för att sedan börja UK-mötet kl. 15.30. Jätteroligt och givande möte. Vid 18 tiden avrundade vi och fick tid för dusch och iordningsfixande innan vi fortsatte kvällen med vinprovning innan middagen. Sjukt bra kille som höll i denna aktivitet och shit, jag trodde verkligen inte man kunde känna sådan grym skillnad mellan dåliga och bra viner. Kände verkligen hur sjukt dåligt Åkessons tetravin smakar! Kommer nog aldrig mer att köpa det vinet. Fick dock smaka ett riktigt gott vin! men som han sa, ett gott vin ska kosta! dock var det inte så jättedyrt. Trodde det dyraste vinet skulle vara godast, men eftersom man inte är en erfaren och långtidsdrickare av vin så röstar jag nog på det näst dyraste, som det godaste. Vinet hette Marquès Arienzo, Reserva, ett Spanskt vin. Rekommenderas till er som gillar rött vin! Efter viprovningen blev det middag, jättegod buffè med massa gott! Blev dock en tidig kväll för min del eftersom veckan varit rätt intensiv samt att man skulle orka upp tidigt dagen efter. Måste dock erkänna att vinet också gjorde tröttheten mer påtaglig! ;-) haha!

Lördag morgon åkte jag och 2 till från Umeå till Stockholm för att delta på Lars-Åke Lagrells "Kick-off helg" för Förbundsledare 2010, ett projekt för ungdomar i hela Sverige som antingen sitter med i styrelser och kommittèr i sina distrikt eller som har intresse för att i framtiden kanske överta någon gamgubbes roll (vilket 99% av styrelser består av, typ) ;-) Var jättekul att träffa massa nya människor och helgen var helt klart intressant och givande. Skälen till att det startat det här projektet är bla. att;
- sänka medelåldern
- hitta verkliga ledarbegåvningar
- på ett enklare sätt komma in i tex. förbund och kommittér (mha. mentorskap)

Helgen hade ett fullspäckat schema med lite egen tid, men god mat och underbart fika! sista dagen trodde jag att jag kommit till himmelriket. Var plockbuffe med 10 olika bakelser, jordgubbar, melon, annanas, apelsin etc., kaffe, te, smoothies, after eight and you name it! Sjukt gott! trodde jag skulle spricka efter detta lyxiga mellanmål ;-)


Med andra ord så var helgen grym! dock var man rätt trött och sliten på söndagkväll, men då var det bara att börja ladda inför första dagen på praktiken! =) Började idag på förskolan och första dagen var riktigt trevlig! Vi hade dock rätt lite barn, 8 st, men vi målade, klistrade, ritade, tejpade, åt blodpudding och sov middag, lekte, åt mellis och mycket mer, så dagen var kanon! Ser framemot morgondagen då vi ska fingermåla (kladda med färg ;-) och ha vattenlek! Kommer bli great!

Hann upp idag också och träffade mina små älsklingar som jag inte hunnit träffa på hela helgen, Axel var då riktigt vaken då faster var på besök och Linnea superglad och full av liv! Roligt att se att hon repat sig efter hon varit så sjuk.


Hoppas alla som läser får en underbar vecka!

Massa kramar
/Elin

¤ Hoppas på framsteg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0